Alla inlägg under oktober 2010

Av Lilla Ängeln - 21 oktober 2010 19:53

Det är verkligen farligt för den lilla ängeln att lyssna på musik som på något vis är deprimerande. Detta eftersom hon är så psykiskt instabil som hon är så faller hon så otroligt lätt.

Trots det faktum att den lilla ängeln har fått det bästa som man kan önska sig, kärlek, ljus kärlek, varm kärlek

Så kan hon ändå inte glömma mörkrets kärlek, det mörka, det onda, det osäkra. Hon kan inte glömma kärleken till sina destruktiva leksaker. Trots att hon vill det, trots att hon har sin underbara familj med moderskeppet i spetsen som hon älskar mer än något annat, trots att hon har sin pojkvän som älskar henne trots alla hennes mörka sidor, trots att hon har alla sina vänner som faktiskt orkar stå ut med henne när hon faller....

Att vara psykiskt instabil är inte bra, jag känner hur mörkret åter sluter sig om mig. Säger åt mig att jag inte har någon rätt att vara så lycklig som jag är. Att jag måste fokusera mer på problemen som jag har.

Jag känner hur kroppen längtar efter blodgjutelse, att återigen få känna det vassa, vackra, kalla rakbladet mot huden igen.


Vi tror att vi vet varför den lilla ängeln så enkelt faller ner i mörkret av musik som berör henne på ett deprimerande sätt. Det är för att hon tar för mycket på sig tror vi. Trots det att hon vill finnas för alla människor som hon känner som mår dåligt, och hon känner många som gör detta, så klarar hon inte av att ta på sig hur mycket som helst. Hon borde faktiskt få vara odelat lycklig någon gång utan at behöva oroa sig för den personen eller den andre personen som terroriserar henne med sina problem. Hon borde få fokusera på sitt eget liv ibland också. Men eftersom det är den lilla ängeln som vi faktiskt pratar om så kan hon ju inte det. Hon Vill finnas för alla personer runt omkring henne som hon älskar så otroligt mycket. Och det är trots allt så att den lilla ängeln har aldrig brytt sig speciellt mycket om sig själv. Hon hjälper andra i första hand, finns det något kvar henne själv så Kanske hon kan hjälpa sig själv sedan. Så har det alltid varit och så kommer det alltid att vara.


Jag är faktiskt lite orolig. En låt drog ner mig och nu är jag nere. Trots att jag kommer att få träffa min underbara familj och pojkvän imorgon så är jag ändå nere. Jag hoppas att det inte stannar. Det är höst/vinter nu och Alex blir alltid nere då. Hon blir alltid otroligt deprimerad då, hon tänker alltid på rakblad och destruktiva saker när det är höst/vinter. Iår så har den inte kommit, iår så har hon haft sin pojkvän som har dragit upp henne. Men nu kansk den kommer? Nu kanske Erick eller moderskeppet inte kan dra upp mig?

Jag minns på den tiden då jag på julafton satt och skar mig, det var min egen julklapp. Bara tanken på jul, nyår och alla jävla födelsedagar som är nu i december som nalkas med stormsteg ger mig ångest. Sån jävla ångest att det kramar sönder mitt hjärta.

Men kan jag göra något åt saken? Nej det kan jag inte. Folk runt omkring säger att jag ska tänka positivt, att jag inte behöver köpa presenter och uppvakta de jag älskar. MEN VAD ÄR DET NI INTE FATTAR?! JAG VILL GÖRA DET OCH DE FAKTUM ATT JAG INTE KAN GÖRA DET GER MIG ÅNGEST!!!


Och det faktum att det snart är ett år sedan som Hemlighet nästan våldtog mig gör inte saken bättre heller. Såna minnen kommer till mig när jag åter hamnar i mörkret. Demonerna påminner mig, de låter mig aldrig få vara ensam. Få glömma. Få gå vidare. Demonernas största mål är att ha ihjäl mig, de kommer aldrig lyckas med med ibland undrar jag. Demonernas röster skriker åter i huvudet på mig.


Jag vill gråta, men kan inte. This sucks!


Jag kan inte förneka det. Jag är rädd att jag nu när jag en gång har fallit, inte kommer kunna ta mig upp igen fören ljuset och livet åter kommer tillbaka.... det är flera månder tills dess

Vilken tur att man fortfarande har kvar sina antidepp tabletter ifall de skulle behövas...


Nu checkar jag ut



Av Lilla Ängeln - 18 oktober 2010 22:41

Jag vet, jag vet, jag har varit jättedålig på att uppdatera bloggen men det finns faktiskt orsaker till detta.

Orsak nummer: 1. Jag har varit på vfu nu i 3 veckor och man blir så jävla trött av det

Seriöst den lilla ängeln kommer typ hem från vfun och sover en tre timmar innan hon är kapabel till att ens tänka. Det är rätt sjukt hur mycket energi elever och skolan faktiskt drar när man är lärare.

Men det är så jävla roligt. Jag älskar verkligen läraryrket och trivs så jävla bra på min vfu plats. Alla är så sjuka i huvudet och typ käftar med glimten i ögat hela tiden, asså lärarna i mitt arbetslag. Och eleverna är störtsköna med, jag är så sjukt nöjd med de klasser som jag undervisar.


Orsakr nummer 2.

Jag är nykär. Nej jag är inte bara nykär. Jag är förälskad och kär och ja allt på samma gång. Jag typ tänker på min pojk hela tiden. Är jag inte med honom så längtar jag efter honom så att det Helt Seriöst gör fysiskt ont i mig när vi inte är med varandra.

Att lämna honom på söndagar eller när han lämnar mig så känns det som ett stort hål i bröstet och att det körs in en kniv i mig. Helt sjukt att det faktiskt kan göra fysiskt ont och inte bara psyskiskt när han lämnar mig.

När vi däremot är tillsammans så är livet helt underbart. Lyckan är total och männikan får mig att känna mig hel. Det är helt sjukt att vi faktiskt innan har varit en halva bara och nu nör vi är tillsammans med varandra så är vi hela. Båda känner likadant .

Jag vet också att jag brukar vara ganska bra på att babbla om det dära om att jag inte gråter så ofta utan att de faktiskt sker rätt sällan och när jag väl gör det så är det en big deal. Men jag måste ta tillbaka det nu. Varje gång jag skiljs från Erick så gör det så ont i mig att jag börjar gråta. Varenda jävla vecka. Så sjukt frustrerande eftersom jag inte tycker om att gråta med älski säger att det är bra för mig så jag får väl vackert fortsätta att göra det.


Orsak nummer 3.

Det finns helt enkelt så mycket annat att göra så jag har inte tid!


Så nu checkar jag ut, ska fortsätta prata med min älskling nu


Btw jag måste sluta förakta folk som säger "jag älskar dig" för tidigt i ett förhållande. Om man känner att det verkligen stämmer så får man väl säga det.

Jag vet att det är kärlek mellan mig och Erick, jag vet inte hur men det är så. Så därför så känns det så jävla rätt att säga till Erick att jag älskar honom. Och det gör jag verkligen   


Så ha det gott

Presentation

Vi skriver om vårat liv, som är svart och vitt, på ett annorlunda sätt

Ink Juice

Fråga mig

0 besvarade frågor

Länkar

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards